Amsterdam havalimanında kaos: Personel eksikliği ve aşırı yoğunluk krizi sürüyor

Havalimanından yapılan açıklamada, güvenlik çalışanının azlığı sebebiyle çok yoğunluk yaşandığı belirtildi. Açıklamada, 3. terminalden 16.00 ila 23.00 saatlerinde kalkış yapacak uçak seferlerinin hava yolu firmaları tarafından iptal edilmesinin istendiği bildirildi. Havalimanı yetkilileri, yolculardan uzun beklemeye karşın uçuşlarının ertelenmesi ya da iptal edilmesi durumuna hazırlıklı olmalarını istedi.

Sosyal medyadan reaksiyon yağıyor

Açıklamada, yetkililerin ellerinden geleni yaptığı belirtilirken, yoğunluk sebebiyle uçuşunu kaçıran yolcuların tazminat talepleri için havalimanına müracaatta bulunmaları gerektiği hatırlatıldı. Güvenlik sırası sebebiyle havalimanının dışında kilometrelerce kuyruk oluşurken, yolcular toplumsal medyadan havalimanındaki yoğunluğu gösteren imgeler paylaştı.

Nisan ayından bu yana sürüyor

Schiphol Havalimanı’nda, işçi eksikliği ve tatil dönemi nedeniyle oluşan yoğunluğu azaltmak için işçi fiyatlarının artırılması, uçuşların iptal edilmesi ve ek önlemlere başvurulmasına karşın nisandan bu yana süren yoğunluğa tahlil bulunamamıştı.

Schiphol Havalimanı ile Hollanda Tüketiciler Birliği ortasında yapılan mutabakat yeterince 23 Nisan’dan bu yana havalimanındaki yoğunluk sebebiyle uçamayanların bilet değişim masrafları, yeni bilet masrafları yahut iptal fiyatlarının yolculara ödeneceği bildirilmişti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir