Gaziantep’te 15 kişinin öldüğü, 31 kişinin yaralandığı kaza ile ilgili tutuklanan otobüs sürücüsü Abdulkadir Memiş, “Yol kenarındaki takımları kaza bölgesine 20-30 metre kala gördüm” diyerek kendisini savundu. Lakin yapılan incelemede otobüsün suratının saatte 130 kilometre olduğu ve yolda 307 metre fren izi tespit edildi.
Gaziantep- Nizip otoyolunun 20’nci kilometresinde 20 Ağustos Cumartesi günü bir araba, denetimden çıkıp bariyerleri aşarak dere yatağına devrildi. Kaza ihbarıyla bölgeye sıhhat, itfaiye ve polis grupları bölgeye sevk edildi.
Bu sırada Şanlıurfa’ya giden İhlas Haber Ajansı (İHA) grubu de bölgeden geçtiği sırada yardım için kaza yerinde durdu. İHA muhabirleri Muhammed Abdülkadir Esen ile Umut Yakup Tanrıöver’in de ortalarında bulunduğu bireylerin yardım çalışmaları sırada, İstanbul’dan Diyarbakır’a giden Abdülkadir Memiş idaresindeki ‘Özel Diyarbakır Turizm’ firmasına ilişkin yolcu otobüsü, zikzaklar çizip devrildikten sonra yan yatıp kaymaya başladı.
Metrelerce kayan otobüs, emniyet şeridinde park halinde olan itfaiye aracı ve ambulans ile kurtarma çalışmalarına katılan sıhhat işçisi, itfaiye erleri ve gazetecilere çarptı.
Kazada, sıhhat çalışanı Tuba Uzdilli, Abdullah Kütük ve Halil Özden ile itfaiye erleri Ahmet Polat, Mehmet Polat ve Mehmet Bozkurt, İhlas Haber Ajansı muhabirleri Muhammed Abdulkadir Esen, Umut Yakup Tanrıöver ve Aziz Birdal, Yusuf Birdal, Muhammet Ertek, Nuran Tanrıkulu, Melih Kaya, Ali İhsan Tınar ile Hacı Mehmet Özsoy hayatını yitirdi, 31 kişi de yaralandı.
Hastaneye kaldırılan yaralılardan 16’sı tedavileri tamamlandıktan sonra taburcu edildi. Tedavileri süren yaralılardan 5’inin durumlarının ciddiyetini koruduğu bildirildi.
‘YOL ÜZERİNDE ARABA VE İTFAİYE ARACI GÖRDÜM’
3 savcının görevlendirildiği soruşturmada, tedavisinin akabinde gözaltına alınan otobüs sürücüsü Abdulkadir Memiş, çıkarıldığı nöbetçi hakimlikçe tutuklanarak cezaevine konuldu.
‘Taksirle birden fazla kişinin vefatına ve yaralanmasına sebebiyet vermek’ cürmünden tutuklanan sürücü Memiş, savcılık sorgusunda uyuduğu iddialarını reddetti.
Kazadan kısa mühlet evvel mola verdiklerini, otobüsün direksiyonuna kendisinin geçtiğini belirten Memiş, “Tesisten çıktıktan sonra yaklaşık 15 kilometre gittim, suratım da 100- 110 kilometreydi. Bu sırada 20-30 metre kala yol kenarında ambulans, itfaiye aracı ve birtakım arabaları gördüm. Kaza olduğunu anladım. Bu kazayı ve araçları 20-30 metre kala görmemin sebebini şu an açıklayamıyorum. Yol biraz virajlıydı ve gittiğim şeritte hafif zirvelik vardı. Tahminen de bu nedenle araçları ve kazayı görmemiş olabilirim. Araçları gördükten sonra frene basıp basmadığımı hatırlamıyorum lakin fren arasında değildim. Frene bassam da otobüs durmayacaktı. Bu nedenle kazadan kaçmak için direksiyon kırmayı tercih ettim. Sonra otobüs yan yattı ve gerisini hatırlayamıyorum” dedi.
307 METRE FREN İZİ, 130 KİLOMETRE HIZ
Kaza sonrası başlatılan ve hala devam eden soruşturma kapsamında, otobüsün suratının kayıt edildiği takograf da incelendi.
Yapılan incelemede otobüsün kaza anındaki suratının saatte 130 kilometre olduğu ortaya çıktı.
Şoförün 20-30 metre kala kazayı fark ettiğini açıkladı, fakat olay yerinde yapılan incelemede otobüse ilişkin 307 metre fren izi tespit edildi. (DHA)