Metrobüs Yolunda 3 Ay Sürecek Çalışma Başlıyor

İBB Ulaşım Dairesi Başkanı Utku Cihan, metrobüs yolunda başlayacak beton yol çalışmasının detaylarını Radyo Trafik’e anlattı.

İBB Ulaşım Dairesi Başkanı Utku Cihan’ın açıklamalarına göre, çalışmanın ilk etabı Cevizlibağ – Yenibosna hattında 29 Haziran Çarşamba günü sabah saatlerinde başlayacak. Yaklaşık 3 ay sürmesi planlanan çalışma süresince D100’den 1 şerit daraltılarak metrobüs geçişinde kullanılacak. Çalışma 500 metrelik alanlarda bölüm bölüm yapılacak. Metrobüs yolcuları sadece durak noktalarına denk gelen çalışmadan etkilenecek. Yolcuları mağdur etmemek için, durak noktalarındaki çalışmalar esnasında, durağın tek tarafı kapatılacak. İBB Ulaşım Dairesi Başkanı Utku Cihan, bu beton yolun 20 yıl dayanıklılık sağlayacağını ve 6 ayda bir asfalt deformasyonunun düzeltilmek zorunda kalınmayacağını belirtti.

İBB Ulaşım Dairesi Başkanı Utku Cihan’ın Radyo Trafik’e yaptığı açıklamalardan bazı başlıklar şöyle:

“Metrobüsü kullanan İstanbullular farkındadır, asfalt deforme olduktan sonra yolculuk konforsuz hale gelebiliyor, sorunlar yaşanabilir. Bu hem konfor hem güvenlik sorunu. Özellikle metrobüsün durak noktalarında bununla çok karşılaşırız. Metrobüsler ani fren yaptıkları zaman asfalt elastik olduğu için yolda deformasyonlar oluşur. Burada asfaltın özellikleri çok önemli tabi ama dayanıklılığı uzun değil, maalesef biz her 6 ayda bu deformasyonu düzeltmek zorunda kalırız. Şimdi geliştirdiğimiz bir yöntemle o bölgelerde asfaltı kaldırıp bir beton yol çalışması yapacağız. Bu betonun 20 yıllık bir dayanıklılığı var. İhtiyaç olan her bölgede bu beton yol çalışmasını yapacağız. Metrobüs yolcularının konforu ve güvenliğini arttırabilmek ve kaza risklerini azaltmak için yeni bir yol yapıyoruz.”

ÇALIŞMA 3 AY SÜRECEK

“Çalışmanın toplamı 3 ay sürecek. Yaz dönemi bizim için önemlidir, okulllar kapanır trafik yoğunlukları düşer ve araç sayısı azalır biz de bunu fırsat olarak biliriz ve her yaz sahadaki işleri hızlandırırız. Artık 6 ayda bir deforme olmuş olan asfaltı yenilememiz gerekmeyecek. Bu yeni bir sistem, özellikle Amerika’da çok uygulanan bir sistemdir. Biz İstanbul’da da bu beyaz yolu denedik ve güzel sonuçlar aldık. Hatta çok komplike bir makinası var bu beton yolun onu da yaptırdık. Maliyet açısından da çok önemli. Bu makinaya ve beton yola yaklaşık 63 milyon civarında bir harcama yapacağız ama asfalt yenilemesi 2 milyara mal oluyordu. Bu beton yapılar 40-45 yıl kullanılan yapılardır aslında ama metrobüs çok ağır araçlar ve çok sık kullanıldığı için, hesaplarımıza göre 20 yıla kadar dayanıklılık öngörüyoruz.”

D100’DE 1 ŞERİT DARALTILACAK

Belki bir süre trafik sıkışıklığı yaşanacak, çalışmalar esnasında sıkıntı çekilecek ama buna değecek önemli, bir çalışma başlatıyoruz. 29 Haziran Çarşamba günü sabahından itibaren Cevizlibağ’da başlayacak çalışma. Cevizlibağmetrobüs istasyonunda Merter yönünde D100’den bir şeridi içeri alacağız. O şeritten metrobüsler D100’e çıkıp, çalışma noktası bitimine kadar burayı kullanıp, sonra tekrar metrobüs yoluna girecek. Çalışmanın bittiği noktada da tekrar bu şeridi D100’e vereceğiz.

METROBÜS DURAKLARI TEK YÖNDE KAPANACAK DİĞER YÖN KULLANILABİLECEK

“Metrobüs yolcuları sadece durak noktalarına denk gelen çalışmadan etkilenecek. Ama yolcuları da çok fazla mağdur etmeyeceğiz, durak noktalarındaki çalışmalar esnasında durağın tek tarafını kapatacağız. Mesela, Cevizlibağ durağının Edirne yönünü kapattığımızda, Anlara yönü açık olacak. Bir sonraki, durakta inip geri gelerek yine aynı durağa ulaşılabilecek.

Cevizlibağmetrobüs durağında çalışma 3 gün sürecek, sonra Cevizlibağ -Merter arası 4 gün sürecek ve ardından Merter durağında yine 3 günlük bir çalışmaya başlayacağız. Bu şekilde bölüm bölüm devam edeceğiz. Kimseyi mağdur etmeden, 3 ay boyunca çalışmayı tamamlamayı planlıyoruz. 7/24 çalışma olacak, beton dökümü, kuruması vs. sürekli çalışma halinde olunacak.”

“METROBÜS HATTINI ELEKTRİKLİ HALE GETİRMEYİ PLANLIYORUZ”

“Metrobüs İstanbul için çok önemli bir sistem ama 17 saniyede bir, bir aracın geçtiği bir sistem gerçekten sorun yaşamaya mahkûm bir sistem. Bizim amacımız metrobüs yolcusunu raylı sistemlere aktarmak. Yürüttüğümüz 10 tane raylı sistem projesi var bunlar açıldıkça, insanlar metrobüsten raylı sisteme geçecek. Özellikle Hız-Ray dediğimiz sistem TEM’e paralel gidecek raylı bir sitem. Bu, metrobüsün yükünü alacaktır. Hız-Ray İstanbul ve bizim için çok önemli bir çalışma, proje çalışmaları devam ediyor o bitince onay için Ankara’ya gidilecek.

”Bizim asıl amacımız ise; bütün metrobüs hattını elektrikli hale getirmek. Hem çevre hem enerji maliyetleri için çok önemli. Bu proje ile 2 yıl içerisinde metrobüsün 1/3’ünü elektrikli hale getirmiş olacağız, onaylarımızı aldık ama çok ham bir çalışma yine de 2 yıl içinde gelişecek bir çalışma.”

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir