Selçuk Bayraktar’ın açıklamaları şöyle:
Kızılelma’nın testleri devam ediyor. 2023’ün sonuna kadar üretime hazır hale gelecek 2025’te gemide misyon yapmaya başlayacak. Ülkemizin ulusal savunma endüstrisi açısından tarihi ana şahit olduk. Mavi Vatan’ın geleceğinin daha büyük teminat altında olduğuna şahit olduk. Memnun ve gururlu olduğumu söyleyebilirim.
“DEVRİM OLACAK”
Dünyada hiç de beklenmedik formda ülkemiz SİHA’larla muharebede paradigma dönüşümünü başlatmış oldu. Bütün dünya SİHA’larımızın muharebedeki oyun bozucu rolünü görmüş oldu. TCG Anadolu’ya SİHA’larımızın konuşlanmasıyla birlikte çok daha büyük bir kuvvet çarpanına ülkemiz kavuşmuş olacak. Bu hava araçları TCG Anadolu Gemisi’yle vazife yapmaya başlarsa dünya muharebe tarihinde ihtilal yapacaklar. Dönüşüme şahit olmuş ve bu teknoloji üzerinde çalışmış mühendis olarak İHA’larımızın TCG Anadolu gemisi üzere kısa pistli gemilerde misyon yapması kuvvet çarpanlarıyla birlikte ihtilal olacak.
Bizler çalışmalar kapsamında gemi inşa edilirken gezmiştik. Bugün merasim kapsamında gemiyi ziyaret etme talihimiz oldu. İnşallah biz de Sirkeci’de gemiyi çoluk çocuk kızımla eşimle gemiyi ziyaret ederiz.
“TCG ANADOLU’YA İNİŞLER OTOMATİK OLACAK”
Sabit kanatlı platformu kısa ve dar pistli gemiye indirebilmek tümüyle otomatik olacak. Bütün uçaklarımızı geliştirirken bütün fizik kanunlarını simülatörde modelleyerek aslında bir manada uçuşu, hava aracımız uçmadan garantiye alıyoruz. Bilhassa saha ortamında matematiksel alemde Bayraktar TB3 gemiye onbinlerce kere inip kalktı. Bunu tümüyle otomatik yapabilmesi gerekiyor. Kızılelma da inşallah bunu yapacak. Kızılelma 8.5 ton tartısı var 1.5 ton yük taşıyor. Dünyaya damgasını vuracak bir gelişme. Bütün bu becerilerle birlikte büyük kuvvet çarpanları oluşuyor. Evet güç lakin bizim için de bir o kadar da heyecanlı.
“KISA PİSTE İNME KONUSUNDA YARIŞ VAR”
Bayraktar TB3’ü duyurduğumuzda dünyadaki öncü iki firma biz birinci yapacağız dediler. ABD’den duyuru geldi, Bayraktar TB3’e emsal yapacağız dediler, İsrail de açıkladı. Yarış devam ediyor. Bakalım kısa piste kim birinci inip kalkacak.
“ASIL HEYECANLANDIRAN BAYRAKTAR TB3’ÜN GEMİDEN BİRİNCİ UÇUŞU”
Bütün problem bunu sabit kanatlı platformla yapabilmek. Bütün şartlarda otomatik halde bu türlü bir platformu indirip kaldırabilmek. Mancınık ya da katabult üzere tertibata gerek duymadan Bayraktar TB3 inip kalkacak. Kızılelma için yakalama yapılacak. Bayraktar TB3 kendi fren sistemleriyle duracak. DİHA uçuşlarımız devam ediyor. 60-70 kilogramlık platform. Asıl heyecanlandıran Bayraktar TB3’ün gemiden birinci uçuşu. Bayraktar TB2’nin büyük ağabeyi üzere 1500 kg civarında. Çok daha fazla heyecanlandırıyor, sonra Kızılelma gelecek.
“BAYRAKTAR TB3’ÜN DİZEL 3 TURBOLU MOTORUNU TEİ YAPIYOR”
Kızılelma’nın kanatları 10 metre, TB3’ün 14 metre. Hangarlarda yer kazanmak için onu o denli tasarladık. Bayraktar TB3’ün motorunu TEİ yapıyor. Havacılıkta pistonlu motorlar çok eski teknoloji. TEİ’nin yaptığı motor çok gelişmiş. TB3 üzerindeki pistonlu dizel motor en gelişmiş havacılık motoru. 3 kademe turbosu var. Dizel olmasının avantajı var jet yakıtıyla da çalışıyor. Bayraktar TB3’ü bu gemiye çok uygun hale getiriyor. Özel aerodinamik yüzeyleri ve frenleme sistemleri var. Yararlı yük ve hafif torpidolar görebiliriz. Onlar daha yapılmadı. Türkiye’nin çok geniş mühimmat ailesi var. Kemankeş sistemini Teknofest’te tanıtacağız. Birkaç yüz kilometrelik seyir füzesi yapılıyor. Türkiye konvansiyonel akıllı mühimmatlarda yol ilerledi. Hepsini Bayraktar TB3 ve Kızılelma’da görebileceğiz.
“İLK UYDUMUZU 2 YIL SONRA UZAYA GÖNDERECEĞİZ”
İnşallah uzay seyahatine takviye olmak için yola çıktık. Alçak yörünge ve kadro uydular, yörünge transfer araçları üzerinde çalışıyoruz. Birinci uydumuzu 2 yıl içinde uzaya çıkaracağız.