Togg Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş, Türkiye’nin vizyon projeleri ortasında yer alan Togg’un seri üretiminin yapılacağı Gemlik Yerleşkesi’nin açılış merasimi öncesinde basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı kutlayarak kelamlarına başlayan Karakaş, tabirlerini kullandı.
Yaklaşık dört buçuk yıldır gelinen noktaya değinen Karakaş, “Yola çıktığımızda bir arabadan fazlası, bir arabadan fazlasının yanında bir mobilte ekosistemini kurmak üzere yola çıktığımızı söylemiştik. Bunun kelamını vermiştik. Bunu yaparken de fikri mülkiyet hakkı büsbütün Türkiyemize ilişkin, bizlere ilişkin bir akıllı aygıttan bahsetmiştik. Bunun global boyutta rekabet edebileceğinden bahsetmiştik. Ve biz bunları artık adım adım hayata geçirdik ve bugün Gemlik yerleşkemizde, bizim teknoloji yerleşkemizde seri imalata hazırlığımızdan birinci aracın banttan indiği güne geldik” diye konuştu.
Toplantıda Togg’la ilgili öbür hangi ayrıntıların paylaşılacağı sorusunu yanıtlayan Karakaş, “Bizim şu ana kadarki yaklaşımlarımızda ve sizlerle paylaştığınız bahislerde ticari sırdan çıkan her adımı biz, toplumsal medya üzerinden şeffaf bir biçimde, nizamlı bir biçimde ayda en az bir kez paylaştık. Ve şu ana kadar da renklerimizi paylaştık.
Renklerimizle de tüm Türkiyemizi kucaklıyoruz. Seçimlerinin bilhassa üzerinde uzun bir uğraş sarf ettik ki yalnızca bir rengi değil ülkemizi de temsil edebilsin diye. Dış dünyada tahminen bir Kapadokya kadar Pamukkale kadar tanınmayan bir Kula’nın ve öbür taraftan Oltu’nun tüm dünyada tanınması için Gemlik de keza o denli. Münasebetiyle bugün de bilmiyorum artık sizler için yenilik midir lakin biz geldiğimiz noktalarda ticari sırdan çıkan mevzuları sizlerle paylaşacağız” sözlerini kullandı.
İlk araç Erdoğan’a
Karakaş, birinci aracın Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan‘a verilmesinden sonra ikinci ve üçüncü araç sahibinin kim olacağı sorusuna ise “Ticari sır” yanıtını verdi.
’15 yıllık bir projeyi adım adım hayata geçiriyoruz’
15 yıllık bir projenin adım adım hayata geçirildiğine dikkati çeken Karakaş, üretim kapasitesine ait ise “Biz 15 yıllık bir projeyi hayata geçirirken adım adım iki kademede kapasitelerimizi kurguluyoruz. Yani şu an kurduğumuz kapasite 100 bin adet için yıllık kapasite ve bu kapasiteye natürel ki öğrenerek ve gelişerek çıkıyorsunuz.
Yani bugünden yarına, haftaya salıya buna çıkmak mümkün değil. Teknik olarak mümkün değil. Hasebiyle biz dünyada oyunun kuralları neyse profesyonellik neyi gerektiriyorsa ve hiçbir vakit kalitemizden de ödün vermemek üzere adım adım kurgulayarak ilerliyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
‘Fiyatlar aşikâr olmadı’
Sorulan soru üzerine aracın yollara ne vakit çıkacağına ve fiyatına da değinen Karakaş, şunları kaydetti:
“Fiyatlar aşikâr olmadı. Artık şöyle düşünün. Bakın, günümüz dünyasında hiçbir profesyonel şirket beş ay sonrası için, altı ay sonrası için bir fiyat açıklamaz, açıklayamaz. Yani profesyonellikle uyuşmaz. Öbür taraftan baktığınız vakit yani bizim en azından şu birinci çeyreğin sonunda trafiğe çıkacağız dediğimiz devirler içinde biz global boyutta rekabet edebileceğimize inanıyoruz. Hasebiyle biz şayet buna inanıyorsak, fiyat konumlandırmamızı yalnızca teknoloji ve segment olarak değil buna nazaran hazırlıyorsak burada sizlerin de telaşı olmaması gerekir.”
Mart sonu trafikte
Trafiğe çıkma tarihini mart ayının sonu olarak açıkladıklarını anımsatan Karakaş, kelamlarını şöyle tamamladı:
“Neden? Artık bakın, biz şimdiye kadar sıfırdan kurulmuş bir şirket olarak, eserimizi sıfırdan geliştiren bir şirket olarak kesimin ve regülasyonların söylediği, tanım ettiği her türlü kuralı adım adım uygulayarak gidiyoruz. Yani bizim tesisimizin seri üretime hazır olması, seri üretime hazır olması demek, araçların trafiğe çıkmaya hazır olduğu manasına gelmiyor.
Biz buradan seri üretim süreçleriyle, dondurulmuş süreçlerden çıkan araçların üretilerek Türkiye’de, yurt dışında değişik sertifikasyon testlerine, sertifikasyon testlerinden sonra homologasyonun tamamlanması ve trafiğe çıkmak için o onayın alınmasını bekliyoruz. Bunu yaparken de ülkemizin standartlarının yanında Avrupa’nın da standartlarını almak istiyoruz. O nedenle de bizim bu sürece muhtaçlığımız var. Münasebetiyle sorunuzun net yanıtı martın sonundan itibaren yollarda olacak.”
Gemlik Yerleşkesi’nin açılışının akabinde yerli araba Togg’un C SUV modelinin seri üretimi başlayacak. Togg, C-Sedan ve C-X Coupe’nin imgelerini paylaştı.
Togg’dan iki yeni model daha
Togg’dan yapılan açıklamada, ”İlk akıllı aygıtımız C-SUV’u banttan indirirken, sizi çalışmaları planlarımız doğrultusunda devam eden C-Sedan ve C-X Coupé ile tanıştıralım istedik.’‘ denildi.
Togg Ceo’su Gürcan Karakaş, açılış merasiminde Togg’un yeni modelleriyle ilgili açıklama yaptı.
Artık hatcback yapmaktan vazgeçtik
“İlk kere üzerinde çalıştığımız, sedanı gösteriyoruz. Yeni jenerasyon araçlar çerçevesinde tasarlanmış. Artık hatchback yapmaktan vazgeçtik. Gaye kitlemizin beğenisini kazanacak cros cupeler yapacağız” diyen Karakaş, şunları kaydetti:
“Yarından sonra bu seyahat nereye gidecek? Mobiliti eko sisteminin bir sonu yok. Bu hududu biz çiziyoruz. Biz nereye götürürsek oraya gidecek. Biz teknolojik olarak altyapımızı o güçle kuruyoruz. Bizim maksadımız yarından sonra bir merkezi bilgisayarla tüm akıllı aygıt üzerindeki ve bağlı olduğu aygıtlarla ilişkisini sağlayacak merkez oluşturmak var. Herkes elektrikli araçlara geçiyor. Herkesin elinde olmayan bir şey var. Bugünün chip krizi, yarından sonra hücre krizine dönecek. Biz bir paydaşlık oluşturduk. Yalnızca araba için değil yenilenebilir güç için, 120 ülkeden sorumlu olacak ve geleceği çok açık tahlillerle ileri gideceğiz. Blok zinciri ve kesintisiz akıllı hayat tahlilleri üretiyoruz. Ödeme sistemleri ile ilgili dijitalleştirilmiş varlıkların transfer edildiği günümüzde, eko sistemler birbirleri ile konuşamıyorlar. Blok zinciri ile kesintisiz ve akıllı hayat tahlilleri üretiyoruz. Birinci denemeleri yaptık. Yeni ligin geleceğini daima birlikte iş ortaklarımızla geliştiriyoruz.”