Karaismailoğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Sınırı’nın depo alanının hizmete alınması merasiminde yaptığı konuşmada, havalimanını kentin merkezine bağlayacak ve güzergah üzerindeki Küçükçekmece, Başakşehir, Arnavutköy, Eyüp, Kağıthane, Şişli ve Beşiktaş ilçelerine hizmet edecek hatta incelemelerde bulunduklarını söyledi.
Buradaki faaliyetlerde bir eşiği daha aşmanın memnuniyetini lisana getiren Karaismailoğlu, yakında açılışını yapacakları çizginin araçlarına hizmet edecek depo-bakım park alanını tamamladıklarını bildirdi.
Karaismailoğlu, 31,5 kilometre uzunluğundaki Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Çizgisi’nde 8 istasyon bulunduğunu, saatte 120 kilometre sürate sahip Türkiye’nin en süratli metrosunu inşa ettiklerini belirterek, havalimanının, Türkiye için yerine getirdiği kıymetli misyona uygun bir ulaşım hizmetine kavuştuğunu anlattı.
Metro çizgisinin hizmete açıldığında günde ortalama 600 bin yolcuyu Halkalı’dan İstanbul Havalimanı’na süratli, konforlu ve inançlı şeklide taşıma kapasitesine sahip olacağını aktaran Karaismailoğlu, sınırın işletmeye alınmasıyla seyahatin Arnavutköy ile Beşiktaş ortasında 36 dakikaya, Başakşehir (Metrokent) ile Kağıthane ortasında 48 dakikaya, Küçükçekmece ile Kemerburgaz ortasında 50 dakikaya düşeceğini bildirdi.
Karaismailoğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Çizgisi’nin mevcut ve imali devam eden çizgilerle entegre olarak hem Türk milletine hem de milletlerarası konuklara hayatı kolaylaştıracağını ve hizmetin en kalitelisini sunacağını, birçok farklı sınır ile entegre olacağını söyledi.
“Metro sınırının yüzde 87’si tamamlandı”
Adil Karaismailoğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Sınırı’nın inşaatında gece gündüz çalıştıklarını, TBM kazısıyla yapılacak toplam 56 bin 95 metrelik ana sınır tünellerinin tamamlandığını ve tünel imalatlarında yüzde 100 ilerleme sağlandığını kaydetti.
Toplamda 15 bin 908 metre NATM tüneli hafriyatının tamamlandığını ve NATM tünel imalatlarında yüzde 100 ilerleme sağlandığını aktaran Karaismailoğlu, toplam 72 bin 3 metre tünel inşaatını tamamladıklarını bildirdi.
Karaismailoğlu, sınır üst yapısı, inşaat elektro mekanik ve sinyalizasyon çalışmalarının büyük bir süratle devam ettiğini, sonuncu betonarme kaplamaların yüzde 90’ını tamamladıklarını belirterek, “Proje genel ilerlemesinde yüzde 87 düzeyine ulaştık. Milletimize, hatta dünyanın hizmetine sunacağımız metro çizgimizde tüm çalışmalarımızın süratle ve muvaffakiyetle sürdüğünü sizlerle paylaşmaktan büyük memnuniyet duyuyorum.” dedi.
“Tesis, İstanbul Havalimanı metrolarının beyni olacak”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, proje kapsamında 124 bin metrekarelik ve 176 araç kapasiteli depo alanı ve atölye binasının tasarım ve imalat işini tamamladıklarını, depo alanı imalatlarını bitirdiklerini söyledi.
Depo alanının özelliklerine ait bilgiler paylaşan Karaismailoğlu, kelamlarını şöyle sürdürdü:
Depo alanıyla birlikte işletmeyi yürütecek işçinin kullanacağı ofisler, toplantı salonları, teknik odalar ve öbür yardımcı tesisler ile İstanbul’a hizmet edecek kompleks bir tesisi kente kazandırdık. Sinyalizasyon sisteminin kurulumunu da burada yaparak İstanbul Havalimanı metro çizgilerinin denetim merkezi işlevini da verdiğimiz depo tesisi, tıpkı vakitte İstanbul Havalimanı metrolarının beyni olacak.”
“Devam eden demir yolu yatırım bütçemiz 27 milyar dolar”
Adil Karaismailoğlu, 12 vilayette toplam 819 kilometre kent içi raylı sistem sınırının işletme altında olduğunu, bunun 345 kilometreden fazlasını Bakanlığın inşa ettiğini belirterek, “152,2 kilometrede inşa çalışmalarımız sürüyor. Olağan ki durmayacağız. Zira bizim kitabımızda durmak yok. Kent içi raylı sistemler ile birlikte devam eden demir yolu yatırım bütçemiz 27 milyar dolara ulaşmıştır.” dedi.
Ulaştırma 2053 Vizyonu çerçevesinde mobilite, lojistik ve dijitalleşme odağındaki projeleri birer birer hayata geçirdiklerini anlatan Karaismailoğlu, İstanbul’u bir baştan başka başa çağdaş raylı sistem ağlarıyla donattıklarını söyledi.
Karaismailoğlu, 2 Ekim’de Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Sınırı’nı hizmete açtıklarını hatırlatarak, megakentte 96 kilometre uzunluğundaki 6 hatta 7 gün 24 saat temeliyle çalışmalarına devam ettiklerini bildirdi.
Şu an İstanbul’un raylı sistem ağının 270 kilometre olduğunu, imali devam eden projeler bittiğinde bu sayısı 366 kilometreye yükselteceklerini aktaran Karaismailoğlu, “Bu bizim için büyük bir gurur ve biz İstanbul’da kentsel hareketliliği teşvik edecek, insanımızı faal hareketliliğe, toplu taşıma ve başka pak, akıllı ulaşım tahlillerine yönlendirecek çalışmalarımıza da devam edeceğiz.” diye konuştu.
Karaismailoğlu, sinyalizasyon sertifika süreci devam eden Kağıthane-İstanbul Havalimanı Sınırı’nı önümüzdeki günlerde açacaklarını bildirdi.
“2023’te İstanbul dışında 3 raylı sistem hizmete açılacak”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı çizgisinde 300’den fazla yerli üretici ile Bakanlığın uzman heyetinin teker teker görüştüğünü ve araçların nasıl yerlileştirileceğini çalıştıklarını tabir ederek, “Bu projede hizmet edecek araçlar yüzde 60 yerli üretim koşulunu sağlayacak. Birinci kez bu projede, motoru yerli olarak üretilmiş metro trenleri İstanbul’da hizmet verecek. Birinci sefer yerli ve ulusal imkanlarla, Bakanlığımızca desteklenen bir proje ile ASELSAN tarafından geliştirilen sinyalizasyon sistemi metro sınırımızda kullanılacak. Ayrıyeten, İstanbul’un dışında 2023 yılı içerisinde ülkemize 3 yeni raylı sistem çizgisi daha kazandıracağız. Ankara’da AKM-Gar-Kızılay Metrosu, Kayseri’de Anafartalar-HT Tramvay Çizgisi, Kocaeli’de, Gebze Sahil-Darıca OSB metrosunun birinci etabını da 2023 içerisinde açacağız.” halinde konuştu.
“Bizi kendileri ile karıştırmasınlar”
Karaismailoğlu, diğerlerinin kilometrelerce laf ürettiğini, millete bir yararlarının dokunmadığını belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu:
Çok şükür, milletimiz de bizden teveccühünü esirgemedi. Yaptığımız işler, ülkemize kazandırdığımız muvaffakiyetler, milletimiz için gurur kaynağı oldu. Lakin herkes ülkesi ismine sevinmeyi, devletinin, milletinin çıkarını sahiplenmeyi maalesef beceremiyor. Bizler Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğinde çalışmaya, dünyanın en değerli projelerini milletimize kazandırmaya devam ediyoruz.”
Karaismailoğlu, 2053 maksatları için canla başla çalışmaya devam ettiklerini, Türkiye’nin, gençlerin aydınlık geleceğini şimdiden hazırladıklarını söyledi.
“Önümüzdeki günlerde Kağıthane-Havalimanı ortasını hizmete açmak için sabırsızlanıyoruz”
Konuşmasının akabinde yetkilerle açılış kurdelesini kesen, çalışanlarla aile fotoğrafı çektiren Karaismailoğlu, daha sonra Havalimanı Raylı Ulaşım Çizgileri Denetim Merkezi’ne geçti. Bakan Karaismailoğlu, burada incelemelerde bulunup yetkililerden bilgi aldı.
Merkezde gazetecilere açıklama yapan Karaismailoğlu, şunları söyledi:
Gayrettepe’den başlayıp İstanbul Havalimanı üzerinden Küçükçekmece’ye kadar ulaşacak 69 kilometrelik metro sınırımızı tam olarak yönetecek. Bunlar büyük ve gurur verici işler. 100 milyar TL’ye yakın yatırımı İstanbul’da metro yatırımı olarak Bakanlığımız yapmak üzere, bunları bir bir hizmete açıyoruz, çalışmalara devam ediyoruz. Sınırlarımızın açılması için sabırsızlanıyor, mesai arkadaşlarımızla 7/24 emek veriyoruz.”
Bakan Karaismailoğlu, merasim alanına gidişte vatman koltuğuna oturarak metroyu da kullandı.